Informacja

Najczęściej kupowane

Rozrząd 

  • Kompletne rozrządy

    Rozrządy to systemy zaworów oraz elementów sterowania ich ruchem w silniku spalinowym. Realizuje się on poprzez napełnianie cylindra mieszanką oraz usuwanie gazów spalinowych. Istnieją różne ich rodzaje, ponieważ i sama konstrukcja przez lata nieco się zmieniała. Niewątpliwie jednak co pewien czas konieczne jest wymienianie układu rozrządu, ponieważ to jeden z najważniejszych elementów w każdym silniku i istotne jest, ażeby pracował bez zarzutu. 
    W naszym sklepie oferujemy wszystkim zainteresowanym kompletne rozrządy – różnego rodzaju zestawy (o różnych typach, od różnych producentów) wśród których każdy odnajdzie to, co jest najpotrzebniejsze do jego pojazdu. Wszystkie produkty pozostają w atrakcyjnych, konkurencyjnych cenach, zatem warto skorzystać z okazji! Każdy zestaw rozrządu jest też najwyższej jakości i będzie działał bez zarzutu.

  • Koła zębate

    Koła zębate

    Elementem czynnym wchodzącym w skład przekładki zębatej jest koło zębate. Znajduje się ono również w takich mechanizmach, jak sprzęgło zębate oraz pompa zębata. Koło zębate budowane jest przez wieniec zębaty, piastę oraz łącznik, którego zadaniem jest połączenie ze sobą dwóch pierwszych elementów. Jeśli koło zębate składa się z niewielkich liczby zębów, a jego średnica jest mała to łącznik nie występuje. W takim przypadku wieniec zębaty spełnia swoje zadanie, a jednocześnie pełni rolę piasty. Koła zębate stosowane są wszędzie tam, gdzie konieczne jest wprawienie w ruch jakiegoś elementu. Jego zadaniem jest przekazywanie siły, która z kolei zamienia ruch obrotowy w ruch posuwisty. 
    Na czym polega praca koła zębatego?
    Jeśli w danym urządzeniu mamy zastosowane więcej niż jedno koło zębate wspólnie zazębiające się, to kiedy dochodzi do obrotu, zęby otaczają się. Zjawiskiem niepożądanym, którego jednak można uniknąć, jest ześlizgiwanie się kół po sobie. Wystarczy prawidłowo dobrać koła zębate do warunków, w jakich będą one pracować, uwzględniając kilka istotnych parametrów. 

    Rodzaje kół zębatych

    Koła zębate różnią się między sobą. Wyróżnia się koła zębate walcowe oraz koła zębate stożkowe. Te pierwsze dzieli się na koła z zębami:
    -prostymi,
    -skośnymi;
    -daszkowymi;
    -łukowymi.
    Zęby w takich kołach mogą być rozmieszczone zarówno od strony wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Koła mające zęby proste i skośne są zdecydowanie cieńsze niż te, które mają zęby ułożone łukowo bądź daszkowo. 
    Koła zębate stożkowe również mogą mieć zęby ułożone zarówno po wewnętrznej, jak i zewnętrznej stronie. Konstrukcja w przypadku tego rodzaju kół zębatych przypomina swoim kształtem stożek. Koła zębate stożkowe dzieli również, biorąc pod uwagę zarys zębów. Na podstawie tego kryterium wyróżniamy koła typu epicykloidalnego oraz ewolwentowego. 
    W samochodach osobowych koła zębate znajdują się w skrzyni biegów. To dzięki nim możliwe jest przenoszenie za pośrednictwem wału korbowego momentu obrotowego, który powstaje na silniku na koła pojazdu. Konsekwencją tego procesu jest oczywiście ruch auta. Najczęściej w użytkowanych przez nas autach stosowane są koła zębate odbiorcze oraz koła zębate zdawcze. Te drugie mają o jeden ząb mniej od tych pierwszych, co sprawia, że możliwa jest zmiana wartości obrotów. Mogą się albo zwiększać, albo zmniejszać. Różnice dotyczą również uzębienia. Może ono być albo proste, albo ukośne. Rodzaj uzębienia wpływa to na to, jak zęby ułożone są w stosunku do obwodu koła. Uzębienie ukośne gwarantuje wysoką efektywność.
  • Napinacze łańcucha

    Napinacze łańcucha rozrządu stanowią jeden z najważniejszych jego elementów, od którego zależy sprawne działanie całości. Nie da się bowiem ukryć, że niewłaściwie działający produkt może doprowadzić do awarii całego systemu – na przykład po dłuższej jeździe z uszkodzonym napinaczem może dojść do rozciągnięcia całego łańcucha. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że może to być nawet niebezpieczne. 
    W naszej ofercie posiadamy liczne napinacze łańcucha, które pasują do różnych typów pojazdów i w związku z tym zainteresowany klient znajdzie wśród oferowanych produktów to, co jest mu akurat najpotrzebniejsze. Do tego dochodzą takie dodatki jak uszczelka pod napinacz rozrządu czy ślizg napinacza nastawnika rozrządu, które również są u nas dostępne, a czasem okazują się niezbędne. Zachęcamy do przejrzenia całej naszej oferty i złożenia zamówienia!

  • Pozostałe
  • Wałki rozrządu

    Wałek rozrządu

    Jedną z ważniejszych części w każdym samochodzie jest wałek rozrządu. Jego zadaniem jest sterowanie pracą zaworów: zarówno tych ssących, jak i wydechowych. To właśnie dzięki wałkom rozrządu możliwe jest otwieranie i zamykanie się zaworów. Wałki rozrządu biorą również udział w olejeniu silnika. Wpływają także na napędzanie aparatu zapłonowego, pompy oleju, paliwa i pompy wtryskowej. Kiedy wałek rozrządu zaczyna szwankować, właściciel auta ma więc naprawdę poważny problem.

    Budowa wałków rozrządu

     Typowy wałek rozrządu jest najczęściej zbudowany z:
    -zakończenia przedniego;
    -krzywek;
    -czopów łożyskowych;
    -mimośrodów.
    W wielu wypadkach pojawia się także koło zębate. Aby zmniejszyć wagę wałka bądź umożliwić przepływ oleju, często przewierca się jego środek.
    W silnikach jednorzędowych na jeden cylinder stosowane są na ogół dwie krzywki. Jedna przypada na zawór ssący, druga zaś na zawór wydechowy. Dostępne dzisiaj silniki mają coraz częściej od czterech do nawet pięciu zaworów na cylinder. W takich przypadkach niezbędne jest zastosowanie tak zwanych rozgałęźników dźwigowych. Rozwiązaniem jest także drugi wałek rozrządu. Jeden przypada na zawory ssące, drugi zaś na zawory wydechowe. Starsze konstrukcje, a więc starsze samochody, to łożyskowanie wałku rozrządu w kadłubie silnika. W silnikach rzędowych stosowanych obecnie wałek rozrządu jest najczęściej ulokowany na głowicy. Dzięki temu udaje się zmniejszyć liczbę części i elementów ruchowych rozrządu. Konsekwencją jest zdecydowanie cichsza praca silnika. 

    Działanie wałków rozrządu

    Układ rozrządu jest napędzany przez wał korbowy. Najczęściej w samochodach osobowych stosuje się pasek zębaty, który przenosi napęd. To rozwiązanie, które sprawdza się naprawdę dobrze. Możliwe jest zastosowanie również łańcuszka rozrządu. To rozwiązanie jeszcze lepsze, ale związane z koniecznością poniesienia większych kosztów. W samochodach ciężarowych, a także niektórych osobówkach stosuje się koła zębate. Jeden pełen obrót wałka rozrządu to dwukrotny obrót wałka korbowego. W efekcie możliwe jest sterowanie zaworami. Kiedy wał korbowy obraca się po raz pierwszy, w silniku zachodzi proces zasysania mieszanki bądź powietrza. Zawody ssące są wówczas otwarte. Następnie otwierają się zawody wydechowe, dzięki czemu możliwe jest szybkie i bezproblemowe odprowadzenie spalin. Jeśli mówimy o pracy wałków rozrządu, nie możemy zapomnieć o tym, że podczas pracy dochodzi do wytwarzania dużych sił tarcia. Do tego dochodzą siły gnące i skręcające, które również nie są bez znaczenia.
Pokazuje 1 - 41 z 41 elementów
Płatności