Nowy oryginalny o-ring WHT002789.
Zestaw łańcucha napędu pompy oleju AUDI SEAT SKODA VW
GUMA TULEJA STABILIZATORA MERCEDES ML W166 PRZÓD
Zestaw łańcucha rozrządu AUDI VW.
SILIKON USZCZELKA PASTA USZCZELNIAJĄCA SZARA ELRING DIRKO
GŁOŚNIK VW GOLF 4 5 6 PASSAT B5 PRZÓD TYŁ ORYGINAŁ
Układ zawieszenia w aucie jest niezbędny, aby zapewnić odpowiedni komfort przewożonym pasażerom. Układ zawieszenia w samochodzie i jego budowa musi uwzględniać rozmaite warunki jazdy i wytrzymywać obciążenia, przyśpieszenia oraz hamowanie czy też ruch prostoliniowy i krzywoliniowy. Z tego względu układ zawieszenia jest projektowany w różnych modelach, z których każdy ma swoje zalety, ale też niestety niedociągnięcia. Większość istniejących układów zawieszenia można podzielić na dwie, główne grupy zależnych i niezależnych. W tych pierwszych koła osi połączone są ze sobą na sztywno. W zawieszeniach niezależnych zaś każde z kół pojazdu przemieszcza się niezależnie jedno od drugiego. Istnieje też trzeci typ zawieszeń, który stanowi połączenie obu wymienionych. Zalicza się do nich między innymi zawieszenia ze sprzężonymi wahaczami wzdłużnymi.
Zawieszenie to ten element w każdym samochodzie, który odpowiada za jego właściwe prowadzenie oraz za komfort jazdy, z jakiego korzystają wszyscy pasażerowie pojazdu. Obecnie zazwyczaj stosuje się zawieszenie pneumatyczne, ale coraz częściej pojawia się też zawieszenie hydrauliczne, czyli rozwiązanie znacznie wygodniejsze oraz przyjemniejsze, ale równocześnie droższe i bardziej podatne na usterki. Niezależnie od opcji, zawieszenie zawsze musi być w pełni sprawne. jak zadbać o zawieszenie?
Elementy zawieszenia hydraulicznego i pneumatycznego należy traktować jako elementy pojazdu, które się zużywają i co jakiś czas może być konieczna ich naprawa, wymiana lub przynajmniej regulacja. Jest to prawdą zwłaszcza w przypadku elementów zawieszenia hydraulicznego, które może się łatwo rozregulować, a potem doznać poważnego i kosztownego uszkodzenia. Jeśli zawieszenie nie działa prawidłowo, samochód pływa po drodze, pasażerami trzęsie, a trzymanie się drogi może być znacznie utrudnione. Nie warto oszczędzać na swoim bezpieczeństwie tym bardziej, że nieefektywnie działające zawieszenie będzie szkodziło wszystkim innym elementom samochodu i może cierpieć na tym nawet układ kierowniczy samochodu.
Stabilizatory i elementy
Stabilność pojazdu jest warunkiem bezpiecznej jazdy. Podczas pokonywania zakrętów, szczególnie przy wyższych prędkościach, przyczepność kół poruszających się wewnątrz zakrętu zmniejsza się, zmniejszając w ten sposób ich zdolność do przenoszenia sił bocznych, a w rezultacie niepożądane usuwanie pojazdu z zakrętu.
Znaczenie stabilizatorów
Stabilizatory do samochodów oferowane w naszym sklepie gwarantują, że wszystkie koła przylegać będą do drogi. Stabilizator do auta zapobiega przechylaniu się nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Stabilizator jest zwykle jeden na każdej osi i znajduje się między kołami w poprzek. Standardowy stabilizator ma kształt litery U i nazywamy go stabilizatorem skrętnym. Zazwyczaj jest przymocowany do ramy pojazdu lub nadwozia za pomocą tulei metalowo-gumowej. Końce stabilizatora są połączone z piastami kół jednej osi, aby mogły przenosić ugięcia każdego koła. Obracając stabilizator, dodaje się siłę, aby zwiększyć przyczepność koła do drogi.
Główne zalety stabilizatora pojazdu
Ograniczenie przechyłu bocznego podczas pokonywania zakrętów i innych szybkich zmian kierunku bez utraty komfortu
Zmniejszenie różnicy obciążenia między kołami wewnętrznymi i zewnętrznymi podczas pokonywania zakrętów
Zmniejszona tendencja do nadsterowności.
WHT001682 ŚRUBA MIMOŚRODOWA ZAWIESZENIA A6 C6 OE
AMORTYZATOR DUCATO BOXER JUMPER TYŁ RAMA ORYGINAŁ
ŚRUBA AMORTYZATORA TYŁ DUCATO BOXER JUMPER ORYGINA
MERCEDES ML TULEJA BELKI TYLNEJ PRZEDNIA W164 W166
GUMA TULEJA STABILIZATORA MERCEDES ML W166 PRZÓD
GUMA TULEJA STABILIZATORA MERCEDES C KLASA W205
TULEJA WAHACZA PRZEDNIEGO MERCEDES ML GL W164 NOWA
TULEJA WAHACZA PRZEDNIEGO MERCEDES ML GL W164 NOWA
TULEJA WAHACZA ML GL GLS W166 X166 GLE COUPE W292
WHT001682 ŚRUBA GEOMETRII ZAWIESZENIA TYŁ A6 C6 OE